Wednesday 14 May 2014

KURANGKAN ATAU HILANGKAN TERUS MORNING SICKNESS ANDA!!

Assalam semua,

Harini saya nak kongsi pengalaman saya sendiri tentang "morning sickness" (alahan) semasa mengandung. Ini kira macam testimoni diri sendiri lah kan..hehe.. tapi inilah yang terjadi pada saya.  Pengalaman saya mengandung sebanyak 3 kali dengan alahan/morning sickness yang tahapnya saya letakkan pada tahap paling teruk (skor 10) maksima.  Terukkan?? memang teruk, alahan yang saya alami adalah pada fasa 3 bulan pertama.

Apa yang buat saya rasa teruk?

1.  Saya sentiasa rasa nak muntah
2.  Selera makan takda, berat badan saya akan turun mendadak.
3.  Bila takda selera makan takda, kurang makan, minum pun tak banyak, badan saya lemah, saya akan keletihan melampau, lemah je badan.
4.  Selalu rasa nak pitam
5.  Saya tak boleh bau orang menumis, untuk pengetahuan semua selama saya mengalami alahan, memang saya tak memasak langsung, kalau balik kampung mama masak pun, saya lari jauh-jauh. Kesian suami saya, asyik makan luar je, takpun dia yang masak, saya duk kat bilik,huhu.  Tetapi itulah hakikatnya yang saya perlu hadapi setiap kali alahan.  Kadang-kadang yang buat saya takut nak preggy.. takut nak lalui fasa alahan tu..hihi.. takut2 pun dah 3 kali saya preggy.. ngeh ngeh... 

Jeng jeng JENG... hehe... sekarang anda semua mesti nak tau apa yang buat menghilangkan alahan saya tu, dengan izin Allah SWT jua saya disyorkan oleh seorang kawan di pejabat untuk ambil VITAMIN B COMPLEX DARI SHAKLEE.  




Kat bawah ni saya kongsikan kesan-kesan yang saya alami sendiri selepas makan selama 1 bulan secara KONSISTEN..:

Minggu pertama makan

Rasa cam kurang muntah dan mula ada selera makan.

Minggu kedua makan

Badan dah tak letih dan rasa bertenaga, dah tak malas-malas nak bangun pagi

Minggu ketiga makan

eH!! Tetiba masa hubby bawak pergi kedai makan bau orang memasak dah tak rasa nak muntah.. dah tak rasa mual, dah boleh control rasa nak muntah tu.. apa lagi esoknya, terus ke dapur nak mula masak.. alhamdulillah saya dah boleh memasak semula untuk hubby..

Minggu keempat makan

Wow... saya rasakan ini lah rupanya Cure untuk Alahan yang saya alami selama ini.. kenapalah dari dulu takda orang bagitau, rugi-rugi..hehe... takpalah sekurang-kurangnya saya ada pengalaman alahan ni.. untuk pengetahuan semua... kebetulan bulan ke tiga saya tu bulan puasa, saya berpuasa penuh, boleh bangun tiap-tiap pagi masak sahur untuk hubby.  Alhamdulillah... tq ALLAH kerana saya diberi kesihatan yang sangat baik sepanjang bulan Ramadhan n Shaklee for the best and quality product ;-)

Kesan lain- Vitamin B Complex Shaklee ni anti-stress , insyaallah bagi ibu-ibu yang mengandung yang biasa emosi kurang stabil , ada stress2 tu.. perkara tu memang biasa tapi insyaallah dengan pengambilan Vitamin B Complex Shaklee secara konsisten ia akan membantu anda dalam menyeimbangkan emosi.  Entri saya sebelum ni pun ada cerita tentang STRESS AT WORK -release with Vitamin B Complex Shaklee ;-)

Nota:  Pengalaman makan vitamin ni di alami saya sendiri, alhamdulillah kesan pada saya dapat dilihat secepat 1 bulan dan ada kemungkinan setiap orang berbeza tindak balasnya.  Mudah mudahan berkesan pada anda juga.  :)

Tips Penting:  
-makan vitamin secara konsisten
-perbanyakkan minum air


Okey, momies yang sedang pregnant dan ada ALAHAN/MORNING SICKNESS yang teruk, boleh dapatkan VITAMIN B COMPLEX SHAKLEE ni. Sebarang pertanyaan pun boleh terus pada saya. :)

CARA NAK ORDER
Hantarkan 
whatsApp / sms / wechat / telegram

ke 012-3563179 (ZARINA) 
Email : zarinashungib@gmail.com 
(Shaklee ID 1065040) 



2 comments:

  1. Salam, nice info... samalah kita.. dulu pregnen anak 1st sampai ke-3, morning sickness teruk sangat especially yang trisemester pertama tu.. tapi pregnen anak ke-4 ni, Alhamdullillah.. sekejap je morning sickness nya dan tak teruk sangat

    http://buatwanita.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengs for visit😊 harap2 next pregnancy sy kurang lah sikit alahan tu hehe..

      Delete